آرشیو
آمار بازدید
بازدیدکنندگان تا کنون : ۱٫۹۷۸٫۰۲۷ نفر
بازدیدکنندگان امروز : ۲۶۳ نفر
تعداد یادداشت ها : ۲٫۰۸۴
بازدید از این یادداشت : ۲۲

پر بازدیدترین یادداشت ها :



۱- الجامع الكبير في الفقه و الجامع الصغير از ابراهيم بن محمد الثقفي ( نجاشي ، ۱۷/۱۹ ) يا با عنوان جامع الفقه و الاحكام ( در منبع ديگر نجاشي ، نك : نجاشي ، ۱۸/۱۹ ) .
۲ - ابو محمد الحسن بن علي الحجال ، قمي بوده ، شريك تجاري ابن وليد قمي . كتاب الجامع في ابواب الشريعه داشته كه نجاشي آن را بزرگ خوانده است ( نجاشي ، ۴۹ / ۱۰۴ ) .
۳- ابو جعفر احمد بن محمد بن عمرو بن ابي نصر زيد البزنطي ( درگذشته ۲۲۱ ق ) ، كوفي ، با امامان رضا و جواد را ملاقات داشته است . او نزد اين دو امام از منزلت زيادي برخوردار بود . كتابهايي داشت و از جمله الجامع كه نجاشي آن را بر حسين بن عبيدالله الغضائري قرائت كرده بود و غضائري نيز به نوبه خود آن را بر ابوغالب زراري برخوانده بود و نجاشي بدين ترتيب سند خود را به كتاب و مولف رسانيده است . علاوه بر الجامع او كتاب النوادر هم داشته است كه نجاشي سندي از طريق ابن عقده به آن مي دهد . نجاشي از يك كتاب نوادر ديگري هم از او ياد مي كند كه سند آن از طريق ابن قولويه و نهايتا احمد بن هلال است . نجاشي مي گويد كه او ۸ ماه پس از حسن بن علي ابن فضال در ۲۲۱ ق درگذشت ، در حالي كه در احوال ابن فضال ( نجاشي ، ۳۶/ ۷۲ ) مي گويد كه ابن فضال در ۲۲۴ ق درگذشته است . محمد بن عيسي بن عبيد از او در ۲۱۰ ق حديث شنيده است ( نجاشي ، ۷۵ / ۱۸۰ ) .
۴- - ابو محمد الحسن بن احمد بن محمد بن الهيثم العجلي ، از وجوه اماميه ، خودش و پدرش و جدش همه اهل ري بودند . خود او در آخر عمر در كوفه رحل اقامت افكند و نجاشي او را در آنجا ديده بوده است . كتاب الجامع داشته است ( نجاشي ، ۶۵ / ۱۵۱ ) .
يكشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲:۳۲
نظرات



نمایش ایمیل به مخاطبین





نمایش نظر در سایت