آرشیو
برای ما بنویسید



نمایش ایمیل به مخاطبین





نمایش نظر در سایت

محمدحسین واحدی
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲
سلام علیکم، در زمینه سندیت وتحلیل متنی حکم المنسوبه به علی بن ابی طالب علیه السلام مندرج در آخر شرح ابن ابی الحدید راهنمایی فرمایید
سعید کریمی
۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
سلام استاد گرامی لطفا در خصوص نگرش های نو افلاطونی و یا آموزه ای مربوط به یهودیت وتاثیر آن بر مکاتب کلامی تاریخ اسلام مطالبی را بیان فرمایید ...
تشکر و سپاس
مهدی مردانی
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹
سلام علیکم. درخواست راهنمایی داشتم که اگر آدرس ایمیلی که به طور معمول از آن استفاده می کنید را ارسال کنید ممنون خواهم بود. با تشکر
مهدی مظفری
۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۳۳
سلام علیکم حضرت استاد.
گروهی داریم به نام الغدیر در بستر تلگرام با حدود ۵۰هزار مخاطب؛ از سنی تا آتئیست.
الحمدلله چندین و چند مستبصر داشتیم و از محضر فضلای صاحب نامی، بهره برده و می‌بریم!
مقدور هست در ایام فاطمیه، یک جلسه کنفرانس باشیم خدمتتون؟! با موضوع مبتلاءبه: "ادله شهادت زهرای اطهر سلام الله علیها در منابع متقدم".
محیط ویس‌چتش که تازه تاسیسه، بستر مناسبی‌ست.
اصغر ارادتی
۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۷
سلام آقای دکتر در تلگرام راه ارتباطی نگذاشته بودید اگر ممکن است یک راه ارتباطی سهل بفرمایید تا چند نکته با شما در میان بگذارم
آمار بازدید
بازدیدکنندگان تا کنون : ۱٫۹۸۳٫۵۳۴ نفر
بازدیدکنندگان امروز : ۸۴۱ نفر
تعداد یادداشت ها : ۲٫۰۸۴

پر بازدیدترین یادداشت ها :
مقالات دي ۱۴۰۲
اين نسخه را در کتابخانه انستيتوی مطالعات شرقی سنت پترزبورگ ديدم. به شماره B3970 و از مجموعه موقوفات خواجه محمد پارسا. کتاب درر البحار في شرح لأشعار الذي في عين المعاني وغيره من التفاسير صاحبه ومالکه محمد بن جمیل الرانکوي 1 ب: ....وقد طالعت في هذا الفنّ أصولاً جمة وشاهدت غير واحد فما وجدت أکثر فائدة من کتاب عين المعاني للإمام الأستاذ العلامة أمان الزمان مقبول...
چهارشنبه ۶ دي ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۷
وَإِذَا جَاءُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَقَد دَّخَلُوا بِالْكُفْرِ وَهُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا كَانُوا يَكْتُمُونَ (61) نفاقا ومكرا هم مشتملين على الكفر فمدخلهم ومخرجهم بالكفر -وهم يزعمون أنهم مؤمنون، فهل أشر من هؤلاء وأقبح حالا منهم؟" فيجازيهم بأعمالهم خيرها وشرها. اين نمونه ای از تفاسير توضيحی قرآن کريم است که دهها نمونه آن در...
يكشنبه ۳ دي ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹
زمانی که مدخل ابن نجار را برای دائرة المعارف بزرگ اسلامی می نوشتم از مجلدات خطی و چاپ نشده ای که از ذیل تاریخ بغداد تأليف ابن نجار شناخته شده بود تنها نسخه کتابخانه دانشگاه پرينستون در دسترس بود. اين مجلد هنوز هم که حدود سی سال از تاريخ تحرير آن مقاله می گذرد منتشر نشده. حدود دوازده سيزده سال پيش برای نخستين بار يک مجلد تازه ای از ذيل تاريخ بغداد ابن نجار را در...
يكشنبه ۳ دي ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۶
1- در بحث های مربوط به محمد عابد جابري گفتيم که حکمت مشرقی ابن سينا ربطی به مشرق به معنای خراسان در برابر بغداد آنطور که جابری مدعی است ندارد. حکمت مشرقی ابن سينا حکمتی است که ابن سينا در ادامه سنت فارابی آن را متفاوت با تفسيرهایی می داند که شماری از شارحان اسکندرانی ارسطو (و در دنباله برخی از فيلسوفان عمدتا مسيحی بغداد که خود را در سنت مشایی اسکندرانی می دانستند)...
يكشنبه ۳ دي ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
از نسخه هایی که سال 2010 در کتابخانه انستيتوی مطالعات شرقی سنت پترزبورگ به شماره 2154 B دیدم مجلد دوم از کتابی از ابو العلای همدانی بود با نام درة التاج في فوائد الحاج که از مجموعه وقفیات خواجه محمد پارساست. المجلد الثاني من کتاب درة التاج في فوائد الحاج تصنيف الشيخ الإمام الأجلّ الحافظ البارع الصادق قطب الدين شيخ الإسلام والمسلمين قدوة الأئمة وارث علم النبوة...
يكشنبه ۳ دي ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۰