آرشیو
آمار بازدید
بازدیدکنندگان تا کنون : ۱٫۹۸۵٫۹۰۳ نفر
بازدیدکنندگان امروز : ۱۷ نفر
تعداد یادداشت ها : ۲٫۰۸۴
بازدید از این یادداشت : ۳۴۵

پر بازدیدترین یادداشت ها :
اين تصوير مرحوم شيخ آقا بزرگ طهرانی برای من هميشه نماد و آينه ای است از تاريخ تشيع، تاريخ فرهنگی اش، تاريخ تمدنی اش، تاريخ کتاب و کتابخوانی و سنت آموزشی اش. کتاب های آقابزرگ طهرانی و به ويژه الذريعة و طبقات اعلام الشيعة شناسنامه تشيع است. بی ترديد می گويم در طول تاريخ تمدن اسلامی چه در تشيع و چه در غير تشيع کتابی به عظمت کتاب الذريعة در کتابشناسی نوشته نشده. آقا بزرگ در زمانی اين دو کتاب را نوشت که حتی کمترين امکانات هم در اختيار او نبود. جز تعداد اندکی فهرست و کتاب تراجم چيزی منتشر نشده بود. درباره او بسيار نوشته شده اما من معتقدم بايد نام يکی از مهمترين خيابان های پايتخت را به نام او کنند. در کتاب های درسی مدارس فصلی را به او اختصاص دهند. فيلمی درباره زندگی او ساخته شود و بالاخره اينکه بايد مؤسسه ای به انتشار مجدد و مرتب کتاب های او همت کند.
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۳
نظرات



نمایش ایمیل به مخاطبین





نمایش نظر در سایت

رضا
۱۱ دي ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۴
نیستید چند وقته استاد!؟
ایشالا که این نبودنتان دلیلی جز شلوغی و پرکاری تحقیقات نباشد.
البته واسه ماهایی که چند روز یکبار به وبلاگتون سر میزذیم و از مطالبتون استفاده میکزدیم البته سخت است.
خوب و خرم باشید ان شاء الله
حمیدرضا ابراهیم زاده
۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
با سلام و تحیت جناب استاد

گویا در فیس بوک فعالیت نمیکنید چند روزیست
ذلک هو الخسران المبین
برای استفاده کنندگان از مطالبتان و کسانی‌ مثل حقیر که گاهی براحتی سوال و مزاحمت داشتیم.
ممنون میشوم در صورت صلاحدید برگردید به فیسبوک و حضورتان در پلتفرم روانی مثل فیس بوک خیلی قابل استفاده بود برای برادران و خواهران ایمانی. و زکات العلم نشره.
امیدوارم ایراد اخیر برخی ناقدان شما را مکدر نکرده باشد.

ضمنا اگر از جهات علمی و حکمی جناب آقای‌مصباح یزدی که بیمار هستند از جمله تعلیقه بر نهایت الحکمه مرحوم علامه و روش ایشان در فلسفه و اخلاق اگر‌مطلبی عمومی در فضای مجازی بگذارید جای تشکر و تناسب دارد. فارغ از جهات سیاسی و اینها که حتما محل انتقاد هست ولی بنظرم افاضلی که مرتبه علمی آقای مصباح را میدانند شاید تکلیف معرفی بُعد علمی ایشان را داشته باشند و لا یخافون لومة لائم

پوزش از تصدیع
والسلام علیکم