یکی از مشکلات حدیث گرایی در جامعه ما این است که آدم های غیر متخصص که فهمی در فقه و اصول و کلام و مبانی الهیات و تاریخ این مطالب ندارند به صرف علاقه و یا ادعای آشنایی و ممارست با کتاب های حدیثی و فی المثل بحار الأنوار دچار حس دانشمندی و علامه گی می شوند و بعد با همان منطق اخباری گرایانه مدعی حل همه مشاکل دین و دنیای مردم می شوند. اگر اعتراض هم کنید می گویند احادیث پاسخ همه چیز را در خود دارد و راه نجات فقط تبعیت از حدیث است. قبول. اما با چه مایه ای از دانش خود را حدیث فهم می دانید؟ مگر هر کس حدیث خواند فقه حدیث می داند؟ به تجربه دیده ام بیشتر این جماعت از آن قماشند که هر پاره متن عربی را حدیث می دانند و اصلا نمی دانند حجیت خبر یعنی چه. همین الآن دیدم در تلگرام یک کانال که خود را شاگردان دکتر ... می خوانند اعاجیبی را تحت عنوان معارف دینی با هم رد و بدل می کنند. گرفتاری یکی دو تا نیست...
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۲
نمایش ایمیل به مخاطبین
نمایش نظر در سایت
۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
به جد از آشنایی با شما خوشحالم
الغرض؛
جمعی هستیم (اغلب دانشجویان دکتری) که روی زاویه نگاه «انسان 250 ساله» کار میکنیم؛
آیا مقدور است در زمان هایی که به ایران می آیید درمورد مبارزات امامان شیعه در سده های نخستین سخنانی از زاویه نگاه خود عرضه کنید!؟
با تشکر
با تحيات. ان شاء الله. در خدمت هستم. با احترام