آرشیو
آمار بازدید
بازدیدکنندگان تا کنون : ۱٫۹۷۷٫۹۶۷ نفر
بازدیدکنندگان امروز : ۲۰۳ نفر
تعداد یادداشت ها : ۲٫۰۸۴
بازدید از این یادداشت : ۱٫۵۶۰

پر بازدیدترین یادداشت ها :

در شمار کتابهايی که به همت انستيتوی مطالعات اسلامی دانشگاه آزاد برلين و با همکاری انجمن حکمت در تهران در دست انتشار است، چند کتاب مهم کلامی هست که مناسب است اينجا معرفی شود:
۱- شرح مقدمه شيخ طوسي در کلام که پيشتر در اين سايت معرفی کرده ام و نخست چاپ نسخه برگردان آن و بعد از آن تصحيح انتقادی آن با کوشش حسن انصاری و زابينه اشميتکه انتشار خواهد يافت.
۲- چاپ مجموعه دو کتاب در کلام و فلسفه از افضل الدين عبد الرحمان بن عبد الله الخونجي. در اين مورد مقاله ای هم در يکی از مجلات اروپايی در دست انتشار است؛ با عنوان مکتب تبريز و سهم الخونجي.
۳- شرح الارشاد ابو القاسم انصاری، شرحی بر الارشاد جوينی که يکی از آثار برجسته در شناخت دستگاه کلامی اشعری است. چاپ نسخه برگردان نسخه کهن و کامل آن در آينده نزديک در همين سلسله در دست انجام است.
۴- کتاب نهاية المرام في دراية الکلام تأليف ضياء الدين مکي، کتابی مهم در کلام از ري نيمه سده ششم قمری، به کوشش أيمن شحادة.
۵- الکامل في الاستقصاء فيما بلغنا من کلام القدماء تأليف صاعد بن أحمد الأصولي، از آثار کلامی مکتب معتزلی خوارزم، تصحيح بر اساس دو نسخه کهنسال (برای اين مطلب، نک: مقاله من در همين سايت با عنوان: صاعد بن احمد الاصولي و تصحيح تازه ای از کتاب الکامل او).
۶- کتاب العيون و شرح العيون حاکم جشمي، در ۵ جلد تصحيح زابينه اشميتکه و حسن انصاری.
۷- کتاب المعتمد محمود الملاحمي، بر اساس نسخه های تازه، تصحيح ويلفرد مادلونگ.


سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰:۲۲
نظرات



نمایش ایمیل به مخاطبین





نمایش نظر در سایت