آرشیو
آمار بازدید
بازدیدکنندگان تا کنون : ۱٫۹۸۲٫۶۵۲ نفر
بازدیدکنندگان امروز : ۱٫۰۹۵ نفر
تعداد یادداشت ها : ۲٫۰۸۴
بازدید از این یادداشت : ۲۷۸

پر بازدیدترین یادداشت ها :


تاکنون از مجموعه مقالات آقای مادلونگ چهار مجلد چاپ شده. از این میان تا آنجا که من اطلاع دارم نخستین آنها به فارسی و البته نه به شکل کاملا مطلوب و کاملی ترجمه شده است. دو مجلد از این مجموعه مقالات که یکی از آنها اختصاصاً درباره تشیع است چند سال پیش به وسیله خانم اشمیتکه فراهم و منتشر شد. یکی از این مجلدات را نشر کتاب رایزن در دست ترجمه دارد. امیدوارم مابقی هم به وسیله همین ناشر ترجمه و منتشر شود.
آقای مادلونگ علاوه بر این نوع مقالات، مداخل بسیاری در دانشنامه های اسلام طبع لیدن و ایرانیکا و شماری دیگر از دانشنامه ها نوشته است که از اهمیت زیادی برخوردارند. یکی از کارهای خوب این است که همه این مقالات را کسی همت کند و در یک مجلد فراهم و به فارسی ترجمه کند. این کار زمینه برای آشنایی با نظرات علمی مرتبط با موضوعات و همچنین شیوه علمی و تاریخی پرداختن به موضوعات مذهبی را برای خوانندگان فارسی زبان تسهیل می کند.
دوشنبه ۶ دي ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۲
نظرات



نمایش ایمیل به مخاطبین





نمایش نظر در سایت

الهام قاسمی
۶ دي ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
جناب آقای دکتر انصاری
با سلام
من الهام قاسمی دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث هستم و در حال تدوین پایان نامه با عنوان بازشناسی منابع مکتوب کتب اربعه را در دست دارم.
در خصوص پیشنهاد حضرتعالی مبنی بر ترجمه مقالات پرفسور مادلونگ می بایست عرض کنم از سال ۱۳۸۹ گردآوری مقالات ایشان را آغاز کردم و تا کنون کلیه مقالات ایرانیکا را ترجمه کردم و ترجمه برخی عناوین دیگر از مقالات ایشان که از طریق مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی به متن آنها دسترسی پیدا کردم، نیز به اتمام رساندم.

علیرغم تلاش برای مکاتبه با پرفسور و ارسال ایمیل به دانشگاه های محل حضور ایشان جهت کسب اجازه ترجمه مقالات همه تلاش ها بی ثمر ماند و جوابی واصل نشد.
موجب خرسندی است که در خصوص تکمیل فعالیت ها و ساماندهی مطالب از محضر شما بهره مند شوم.